Pages

23 June 2009

Pelik tapi benar

Kawasan bertanda merah adalah subjek utama cerita saya hari ini.


Aku mulakan cerita dengan satu soalan "Berapa harga kuih muih paling mahal pernah korang beli sekarang ni?" Adakah 3 singgit, atau seketol 40sen? Aku, sehingga sebelum kejadian Sabtu lepas.. paling mahal aku pernah jumpa kuih yang dijual sebiji 60 sen. Itu pun kat dlm The Mall..

Namun, Sabtu lepas... kitorang telah dikejutkan.. oleh peniaga yang menjual kuih karipapnya pada harga RM1.00 sebiji. Ye ko! Satu singgit!!! Satu singgit!!!Satu singgit!!! (Bak kata Mail dlm Upin dan Ipin)

Ternganga aku dengo.. dia claim karipap dia tu sedap gila, besar, banyak ayam.. Hmm, ok. Kitorang pun cuba..

Takder la besar sgt. Lebih je sikit dari biasa.. Inti? Biasa jugak. Memang ada ayam dlm tu ketul besar². Tapi takder la aku teruja sgt pasal ayam tu.. Pastri? Biasa juga. Tak krispy sgt pun.. ntah ape yg special sgt aku pun tak tahu. Cuma dari segi saiz aje la kot. Peniaga lain mungkin jual saiz M tapi dia buat saiz L..

Paling sadis, bila anak² aku makan.. habis dikoreknya inti karipap tu dibuang. Hadoi... kalo macam tu dari rege singgit, dah jatuh jadi 20 sen aje la. Dah takde inti. Cuma tepung ngan majerin ajer.. rugi.. rugi.

Tobat aku takmo beli lagi. Aku rasa peniaga tu tak patut jual sampai seringgit. "Tak ber-baloi²" kata aku, bukan Amy Search. Dia jual tepi jalan ajer. Bukan dalam mall pun, yg kena sewa kedai beribu-ribu.

Tak paham... tak paham. (Gerutu mami-sue sambil garu kepala... )



*Lupa pulak aku nak snap gambar karipap dia tu. Teruja punya pasal. Bukan teruja pasal kesedapan karipap dia, tapi pasal rege yang mahai tu.. hish.

*Karipap pusing kat pasar malam BSP lasgi sedap.. seketul 40sen jer. Yummy! Mlm ni bleh g beli.. yeay!

4 comments:

Sue said...

test try.. saje.

Sue said...

try lagi skali

makLong said...

laaa... karipap tu inti emas kerr??

Mami-Sue said...

inti kentang, kaler ada sket la cam emas.. tapi berkarat. hahah