Pages

28 February 2009

Sihat sudah..

Salam,

Dah hampir setahun Kelisa aku mengalami masalah air-cond. Time g keje pagi, okla. Sejuk jer. Tapi bila masa kuar lunch atau balik keje, mak aih... panas gila. Kadang2 bila balik lunch kat luar, opismate tanya apahal muka aku merah cam udang kena bakar? huhuh.. kulit mek nih sensitip. Silap sket merahla, gatal2 la, bintat la.. tak cukup vitamin gamaknya..

Ops, terlebih sudah. Nak citer pasal kelisa sebenarnya. Tadi kitorang konvoi 2 kereta sbb nak hantar kereta daddy g workshop. Air-cond prob. Alang2 dah ada kat workshop, daddy pun suruhla apek tu cek kan apesal air-cond Kelisa aku tak sejuk. Takat angin je.. Rupanya sbb kurang GAS. Hangguk betul.. Kalu tau pasal gas, dah lama aku repair sendiri. Takder la tangguh sampai setahun.. (repair sendiri=hantar g kedai sendiri. Bukan isi gas sendiri.. gas memasak pulak aku taruk nanti)

Sebenarnya dulu Daddy pernah ajukan masalah air-cond kelisa aku ni kat bengkel lain. Org tu kata bukan pasal gas. Gas cukup. Masalah apebenda ntah. Yang kalo nak buat melibatkan kos yg besar. Jadi oleh sebab itulah aku tangguhkan dulu nak repair. Takperla panas sikit, janji poket aku tak 'panas' nanti.. huhuhu. Rupa2 nya kitorang kena tipu idup2 ngan org bengkel tu. Cis, tak guna betul. Kena tuntut ganti rugi teladan nih... menitis2 peluh aku bila drive time matahari mencanak atas kepala..

Kasi cek betul2 ye brader. Kalo tak gua kuntau sama lu!


"Hmm, jantung ok. Buah pinggang sihat. Paru2 clear. Apesal panas je ehh..? Ler, demam rupanya!" kata brader bengkel itu.


Yeah, sihat sudah. Kembali ceria. Lalala...

No comments: