Pages

02 February 2009

Rumah lama

Semalam kitorang sempat singgah ke rumah lama kat P.Alam. Dalam proses untuk dijual. Sayang jugak kat rumah nih. Banyak kenangan tercipta kat sini. Majoriti penduduk P.Alam adalah Melayu. Lengkap dengan kemudahan sekolah rendah dan menengah. Kedai2 pun banyak. Petronas betul2 depan rumah. Cuma bank aje yg takder. Anak2 aku kata, "Rumah ni dah sedih!! Sebab dah kosong dan kita dah tak duduk sini lagi.."
Pandangan hadapan


Porch


Ruang tamu. Ada 2 pintu masuk. 1 yang ada langsir tu, 1 lagi belah kanan yang Danial tgh pegang tu.


Tangga ke tingkat atas. Dulu kitorang letak TV kat kabinet coklat tu. Bawah tangga ada stor kecik, tapi takder pintu.


Dining area. Meja makan aku dulu betul2 bawah lampu yg tergantung tu. Pintu hijau sebelah kiri adalah bilik utiliti aka bilik bibik. Belah kanan tu pulak dapur.


Ni la dapur. Kecik jer. Sempat buat top aje. Kabinet tak sempat pasang. Tu bibik baju merah sedang sebok mop lantai..hehe


Bhgn belakang umah. Boleh bercucuk tanam dibalik tembok yg rendah tu. Ada tanah. Dulu pokok pandan, kunyit, daun kesum aku hidup subur kat sini.


Ayahanda tersayang. Rock kan?? Pakai topi beb...


Pandangan tangga dari tingkat atas. Anak tangga tu husband aku cat kaler putih supaya nampak terang. Tapi lepas cat baru perasan BUGHOK BENOR.. hehe. 3 hari gak le takleh naik atas sebab cat tak kering2.

3 comments:

HazlisaNoor said...

eh..nak jual plak ke..kater hari tu adik ipar duduk..

Sue said...

Adik ipar tak jadi duduk. So terpaksalah jual.
Bila nak datang rumah Sue lagi?

kavinesh said...

besar gak uma kak sue ni.. kalau la dekat mau aku aje beli..... hyeheheh.... nasib la kat puncak alam nuh.......