Pages

05 January 2010

BAB 1: Hari Pertama Nadhirah ke Sekolah Kebangsaan.

 

Sebahagian dari kelengkapan sekolah saya:-

 

IMG_8597 IMG_8593 IMG_8595

Botol air kesayangan saya... Mestilah pink!

Daddy tgh kapurkan kasut saya. Lepas ni saya kena buat sendiri

Uniform sekolah saya. Ada 6 pasangf kesemuanya..

 

 

IMG_8594 IMG_8596

Pensel warna mummy recycle dari tahun lepas. Cuma asah kasi tajam.

Beg mickey.. baru.

Saya suka! Sbb warna pink!

 

 

Kalau kasut dan baju sekolah boleh tukar kaler lain, alamatnya sume serba serbi pink aja. Girl….girl…

IMG_8598 Okey, saya sudah sedia untuk ke sekolah.

 

 

IMG_8786

Nama kelas saya adalah 1 Seroja.

Mari menyusun seroja. Bunga seroja

Hiasan sanggul remaja. Puteri remaja...

 

IMG_8625

Saya datang lambat, maka dapat duduk baris ke-3 di tepi tingkap.

 

 

IMG_8797

Beginilah pandangan saya ke arah white board.

Agak jauh.. Hmm, harap2 lepas ni saya dapat tempat duduk yang lebih baik.

 

 

IMG_8783

Waktu rehat mummy datang temankan saya makan.

Saya beli nasi lemak, harga RM1.00. Dapat telur rebus sebelah.

Rasa? Okeylah.. Tapi Mummy masak lagi sedap.

 

 

IMG_8793

Pakcik kantin jual air ni RM0.50sen. Ada ais. Mummy tak bagi beli selalu, mummy suruh bawak air dari rumah aje.

 

 

IMG_8794

Senarai harga makanan/minuman di kantin sekolah saya

 

 

IMG_8789 

Lepas rehat saya kena berkumpul di dewan untuk jalan bersama-sama ke kelas.

 

 

Sekian cerita dari saya di Sekolah Kebangsaan.

Nantikan cerita saya di Sekolah Agama pulak ye?

Bye-bye!!!

 

Eh, jap.. lupa nak bagitahu. Saya tak nangis langsung. Seronok tau dapat pergi sekolah betul2. Saya kini dah besar. Mummy dah janji nak tindikkan telinga saya bila dah besar.. hehehe. tak sabar rasanya nak pakai anting-anting. Daa…

5 comments:

Kak Jay said...

Nadhirah...selamat memasuki alam persekolahan. Belajar rajin2 tau.

Mami Nadhirah...selamat menjalankan tugas 'housewife'.

Anonymous said...

Nasi lemak maklong lagi sedap....

Sue said...

Kak Jay,

Terima kasih. Mmg tengah melalui "Saat ku idamkan" bak kata Amy Search. =o)


Anonymous,
Memang le, tidak dinafikan sehingga terbawa dalam mimpi..

Anonymous said...

sue, dua2 anak pun ko seharian kat sekolah ke? dah lega la tu, ape lagi, tambah lagi sorang baby girl pulak..
-syam-

mami-sue said...

Syam,

Nadhirah sekolah pagi dan petang (sek agama dan sek keb). Danial pulak tadika pagi setengah hari.
Danish stay ngan aku kat umah.. buat teman gaduh aku. hehehe

tambah baby? nanti dulu la.. bagi can kat kawan2 dulu. ko bila lagi?