Pages

21 January 2010

Kerja Rumah @ Kerja Sekolah

Kerja rumah adalah kerja rumah. Seperti menyapu, mengemas dan sebagainya. Tetapi ada juga kerja rumah yang bermaksud kerja sekolah yang perlu dibuat dirumah. Mana satu yang betul? Kerja rumah atau kerja sekolah.. hmmm.

 

Jom intai super hero mami-sue buat kerja sekolah kat rumah…

 

19012010162 Khusyuk. Ni keadaan sebenar. Bukan lakonan. Memang hari tu Danial sangat rajin dan teruja nak siapkan kerja sekolah beliau. Good!

 

19012010163

Subjek: Jawi. Mukasurat 1-2. Tajuk: Huruf Alif.

Kat dalam buku ada gambar awan. Danial tambahkan pulak hujan, Maklumla sekarang ni hari2 hujan.. hehe. Ayam tu pulak dah macam jalur gemilang aku tengok. Sikit punyer ceria warnanya..

 

Alhamdulillah, Danial sekarang dah senang nak ke sekolah. Minggu pertama dan minggu kedua memang sedikit bermasalah. Ikut mood dia. Bila mood tak baik, terpaksalah teacher dukung dia dari kereta masuk ke dalam kelas.

 

Kat sekolah Danial ada pengikut kawan baik. Duduk sebelah menyebelah. Asal dapat aje bekas pensel, diorang berdua mula la berada dalam dunia diorang sendiri. Tak hirau langsung apa yang teacher cakap kat depan. Akhirnya orang lain sumer dah siap tulis no 1, diorang satu habuk pun tarak… hehehe. Maka, kena tahan dari balik untuk siapkan.. Buat kat depan teacher. Padan muka ko bang, main2 lagi! :p

1 comment:

k.long mami SUE said...

Good Job Danial..kat sekolah ada pengikut,cara menulispun mmg dh MENGIKUT juga,kemana tumpah kuah kalau tak ke pinggan...Hehe..