Pages

15 July 2009

Kejadian di sebalik Lapor Diri

Salam,
Hari ni hari pertama aku lapor diri kat opis baru. Jbatan mana?? Err, rahsia.. untuk keselamatan sejagat. :P

Aku sampai kat opis baru lewat, kul 9.00. Pergi awal² nanti bukan ada orang nak entertain aku pun.. so baik g lewat sket. Kalo korang berani leh la tiru cam aku, tapi ape2 hal sendiri tanggung la. Aku tak bertanggungjawab. heheh

Parking kereta punyerlah jauh... pergh. Hampir sahaja aku parking kat dlm terowong.. ngeri betul. Sib baik leh selit² lagi parking tepi jalan. Kalo bwk innova, mau agaknya aku tersagat kereta orang.. hui, tak dapat dibayangkan akibatnya... .

Sampai kat guard, amek pas utk masuk ke opis. Pehtu menapak la g cari blok 8. Kat opis baru ni sana-sini bersepah polis.. ngeri je aku. Laen macam je rasa... rasa bersalah sebab lom bayar saman speed trap pun menjelma.. tetiba... je kan. Tula ko, lenkali bwk kereta macam pelesit lagi.. tak padan ngan kecik.. hahaha

Okay, sambung citer.. pastu aku g la ke HR dept. Jumpa ngan sorang akak tu, dia tgk belek telek surat aku, pastu interview aku sket2.. then dia suruh aku lepak kat opis lama balik sementara tggu dia kuarkan surat utk penempatan ke agensi. Walahwei, best gila la camni.. takder la aku nak melangok sesorang kat situ... paling best bila aku bole request nak di Putrajaya. Harap2 dia perkenankan permintaan aku..

Dengan itu, aku pun blah la ke opis lama di INFRA.. dan disambut oleh kumpulan Komunis Malaya.. hahaha.. takderla. Disambut oleh member2 aku dgn kutukan.. takper, aku dah imun pun. Dalam hati, jaga ko Lan..! Ni mesti idea ko!! Ciss... Siap amik gambar lagi tu.. vangga rasanya. Mcm VIP pulak. Aku tau korang sedih sebenarnya dengan kepergian aku.. sbb tu bila aku datang korang sumer excited kan?? kan? kan?? eleh,, malu pulak nak ngaku.


gambar ni aku cilok kat blog Lan

Sekian berita untuk hari ni. Jap gi aku nak g makan.. pastu sambung lagi ngulor. Kalo bwk notebook best sket.. ni kene menumpang tempat orang.. tu yg leceh tu.. aduii..

4 comments:

Kujie said...

comelnya pagi2...muka segar bugar lagi
dah tu tak de keje...goyang stering je

:p

Azlan Ezahar said...

huhuhu.... ptg gi basuh kete ye.... hhuhuhu

Sue said...

kak jie, segar bugar bila takder keje. tapi seriau gak bila pk manalah diorang nak campak kita.. aiyoo.

makLong said...

he he he...
syoknyerr mami sue tak de keja... bole ngulor2 aje... bole la main tenet... update blog... minom2.. makan2...cating2...