Pages

06 May 2009

Kuala Terengganu - Part 1

Salam, seperti yang dijanjikan.. ikutilah kisah pengembaraan Abg Mamat dan The Geng ke Kuala Terengganu.. :)


Hari Jumaat tu kitorang bertolak dari rumah pukul 8.30 pagi. Awal gila.. Berhenti beli sarapan di McD drive thru. Budak2 ni kalau bawa makan di kedai, mau 1 jam lamanya.. Jadinya makan dalam kereta ajer. Nasib baik diorang okey, tekak antarabangsa. :)

"Sumer skali RM34. aje Incik!".. Amboi, mewahnya sarapan sampai 34 hengget! Nak cepat punyer pasal..


Sekali sangkut dalam jem la pulak... nasib baik dah tapau McD tadi.. selamat!


Lalu sini..


Selisih plak ngan Ferrari itam nih.. saper lah tuannya eih.. jeles..jeles.


Syok tengok pemandangan begini.. tenang je.


Sampai temerloh..


Pastu Kuantan...


"Adoiihhh, sakit pinggang den ni ha.. lama bonar dok dalam keto.." Aeeyarkh!! -bunyi Danish menggeliat.


Brader motor nih follow keta kitorang rapat gila kat belakang. Abg Mamat kata supaya kurang halangan angin.. yelah tu kot. Aku pun tatau. Yg aku tau, bila aku pusing belakang sbb nak tengok budak 3 orang bergusti kat seat belakang, mesti aku terpandang muka mamat nih. Mata bertentang mata gitu... Series weh, aku lak naik malu...hehe.


Tengok la tu, sikit nyer rapat.. rasa cam konvoi ngan dia pulak.. risau gak kot2 masa aku snap gambar ni dia tersilau kena flash.. terskulip jatuh tengah highway.. aku lak yg kena dok lokap.. heheh. sori la brader, masuk muka lu dalam blog gua.. lu no hal kan?? :P


Ni kat Paka.. kot?


Alhamdulillah, berjaya juga tiba disini.


Kitorang dah booking hotel, tapi last minute org yg dok bilik kitorang tu takmo balik.. so, apek hotel tu tukar ke home stay.. (ni bukan yg kursus kat INFRA tu yer.. sendiri bikin punyer). Rumah semi-D satu tingkat. Setiap bilik disewakan.. Nampak tak mesin basuh tepi tingkap tu?? Sempat gak la kitorang basuh seround... hehe.

Ni bilik yg kitorang dapat. Ada 3 katil queen.. besar bilik nih. Berbaloi la.. Sumbat 10 orang pun leh muat lagi rasanya. Sila abaikan barang2 yg bersepah itu.. gambar ni ambil masa nak check-out...


Yg tersandar tepi dinding tu tilam angin..ada 3 ko! budak2 tu buat main lompat2 jer..


Kitorang sampai ke hotel bih kurang pukul 4.30 petang.. lepak2 dulu hilangkan penat. Petang tu gi makan kat A&W Pantai Batu Burok.. Malam lak g Taman Tamadun Islam... chantik woo view waktu malam..... tunggu part 2 yer.. Da..



No comments: