Pages

30 January 2009

Port lepak baru

Pandangan dari jauh, port melepak kami. Ni bukan di tepi jalan besar yer. Kat depan umah jer. Jalan tu telah di tar sampai ke dalam. Gilo hape nak lepak kat tepi jalan besar.. ape kejadah?? heheh

Apis sedang khusyuk mengaler tapak 'Dam Aji' setelah di paksa oleh abang2 beliau. Basenya adalah batang pokok rambutan yang baru ditebang.


Ni tapak dam aji yang telah disiapkan oleh kojek. Actually ni adalah tiles lebihan renovate anjung rumah..


Yeah.. itu dia perlawanan antara Geng Kuda Itam (Kojek) dan Geng Kuda Belang (Abg Mamat)


Kojek: "Apesal aku kira buah dam aku tak cukup nih..?? Weh, sape sabotaj aku nih??
Abg Mamat: Oii.. aji aku dan makan askar ko la. Hahaha.. Dah nak kalah la tu!! :P


Ramai betul penonton pertandingan nih. Siap dijamu limau mandarin lagi.. Gong Hey Fat Choyy!


Tangan kiri main dam, tangan kanan dokong anak.. huhu. Mithali sungguh.
Main, main gak.. anak jangan lupe ye bang..?? ;)

4 comments:

Anonymous said...

Anak yang dikendong tu tengah ajar ayah dia main dam tu...kalau tak kerana anak dia yang ajar tu... dah lama dah ayah dia kalah...

Pemerhati said...

Jangan anak yg d kendong tu berciciran sudahlah...tengok2 Danish dah bawak lari buah DAM... :-)

Mami-sue said...

yang ganggu buah dam bukan kerja danish, tapi kerja balqis, anak kojek.. hehehe.

anonymous, brani mau lawan ka?? -mamat

Wak Geng Samseng said...

Wak memang selalu main dam aji masa bujang dulu. Wak boleh dikira sebagai johan seluruh kampung tu. Acah aje.

Main dam aji ni memang mengasyikkan. Kadang-kadang boleh main berjam-jam, sanggup tak makan dan minum sebab bertarung dengan lawan yang hebat.