Pages

11 August 2009

Wedges anyone?

Ahad lepas, aku try buat wedges sendiri. Amik resepi dari internet. Ape kejadah rupa wedges aku tak menarik langsung. Kalo aku tayangkan kat sini, mau korang pun tak lalu nak makan.. jadi aku telah mengubah resepi tersebut, maka terhasillah wedges seperti di bawah ni.. hehe. Ok la sket. Adala iras2 adir tiri wedges KFC tuh.. Korang nak ke resepinya?? Takyah ler. Tak marbeles sangat pun..

Itu aje cerita wedges aku sebenarnya... Saje nak buat tajuk yg agak2 menggugat emosi perut korang di petang2 hari yang mendung nih. Lately kurang ada mood nak update blog. Mungkin aura tempat kerja baru ni tak mari lagi.. Lagipun ada sket2 perancangan masa hadapan yang sedang bermain di minda buat masa nih. Tu yg update setakat 1 gambar dah 2-3 ayat. Sori yer, para peminat ku sekalian.. ada ke?? takperla, kasi can nak perasan celebrity blogger jap..huhuhu

Okla, cam biasa. Nak citer apa lagi kalo bukan citer ninja2 aku yg 3 orang tu. Nak citer pasal ayam, tak bela ayam. Ayam dlm peti sejuk nak buat lauk mkn malam pun, cuma ada part kepak 2 ketul.. agak2 cukup tak nak makan 5 orang?? Cincang 8 ok le kot. Dapat 16 ketul.. hahah. Merepek sudah...cukup! cukup! Kembali ke pangkal jalan...

Aku bengang betul skarang ni. Ta*k kucing bersepah2 kat luar rumah. Takder sivik punyer kucing. Aku pantang betul la menatang ni kalao suke berak & kencing sukati mak bapak dia kat rumah sapa2.. memang dasar binatang. Kalo aku jumpe ko, nahas ko... eh, merepek lagi.. ok..ok. ninja story mari...


Nama saya Danish. Umo saya setakat hari ni adalah 2 tahun 6 bulan 1 minggu 4 hari. Kadang2 mummy dgn daddy panggil saya Adik. Saya ok je, nak panggil apa pun. Jgn panggil mapley sudah la.. yang mapley cuma Abang saya.. hahahha.

Saya suka main kerusi. Camana?? Saya tolak kerusi tu sampai jatuh terbaring ke lantai.. saya nak uji daya ketahanan kerusi tu. Macam best pulak dengar bunyi kerusi tu jatuh GEDEGANG!!! hehe.. mummy saya selalu terkejut kalo saya buat camtu. Lepas terkejut tu, mesti saya kena marah.. saya tak kisah pun. Dah biasa... huhuhu. Ada sekali tu, saya jatuhkan kerusi tepi kakak saya.. maka terhempap la jari kaki dia dengan kerusi tu. Kakak saya nangis.. kesian kakak. Saya nak say sorry, tapi tak reti... akhirnya saya kena marah dengan mummy lagi.. padan muka saya. Sejak tu saya tak jatuhkan kerusi lagi.. tapi saya suka conteng dinding... kepada mummy dan daddy, jangan le berangan nak panggil eric leong men'deko' rumah kita.. takder maknanya.. saya bole deko sendiri dengan mural saya.. selalunya Abg saya akan bersubahat membuat kerja2 seni itu..

Ni la Abang saya. Selalu dia akan jadi pengikut saya membuat benda2 terlarang. Kerana beliau akan menjual nama saya sekiranya kerja2 terlarang kami terkantoi oleh Mummy. Saya kadang2 geng dengan Abg saya. Tapi kadang2 Abg saya suka buli saya jugak. Saya sayang Abang saya..

Tengokla betapa mesranya saya bersama Abang saya. Tapi masa saya gusti ni Abg saya menangis sbb dia kata sakit. Manja la Abang saya nih..

Kat tengah tu kakak saya. Kakak saya baik, cuma kadang2 dia pemerhati mummy. Dia selalu report kat mummy kerja2 terlarang saya dan abang saya. Selalunya, kalo saya kena buli dengan abang saya.., kakak akan backing saya. kakak baik, kakak rajin.. cuma kakak saya liat nak bangun pagi. saya lagi senang nak bangun. sebab mata saya sensitif dengan cahaya. bila mummy bukak lampu bilik je, sure saya mengamuk menangis, suruh tutup lampu semula.. tak lama lepas tu saya pun bangun. tapi, kakak saya ni.. selagi mummy saya tak buka high pitch punyer suara, dia selamber je tido.... okla. itu aje cerita saya dan adik badik saya. jumpe lagi yer.


sekian....

2 comments:

Adreena Garden said...

cute n sweet sgt... teringat mase kecik2 dulu.. klu parent wat blog, mesti klaka bace balik.. :)

mami-sue said...

hehe.. tu la. kalo la dapat di abadikan blog ni kan besh.