Pages

15 October 2008

Tensi...tensi!!!


Salam,

Pagi tadi plan nak masuk office lewat sket. Sbb nak bawa Danish ke klinik, demam dah 3 hari. Ubat demam pun dah nak habis.

So pagi sempat masak nasi goreng, utk husband bawak ke office and lebihnya utk aku jamu geng2 kat opis. Selesai masak, setelkan beg baju anak2 utk dibawa ke taska. Ok, setel. Aku naik atas bersiap. Husband pulak keluar dulu g hantar Nadhirah ke Tadika.

Turun bawah ngan Danish. Capai kunci rumah, cari kunci kereta... eh?? Mana plak kunci kereta aku nih..?? Alamak... ada dalam kereta husband. Ngong betullah... Camana nak g kerja nih? Kantoi la..

Terpaksa la emergency leave harini. Kunci spare ada, tapi bateri remote alarm dah habis. Takleh guna. Kalao bukak manual nanti sure alarm bunyi. Alarm keta aku tu bukan betul sgt.., bunyi tak benti kang, gelemer la pulak lagi kitorang. Penah dulu kul 3 pagi tiba2 alarm keta berbunyi sendiri.. Misteri nusantara la pulak.

Sekian.

-aku yang tensi.

3 comments:

Anonymous said...

Ya Rabbi..sue..sue..kalau akak jadi ko akak suh jer hubby hantar balik kunci tu..

Anonymous said...

Very fine......

Anonymous said...

ish.. jauh gak tu. kalo dekat mmg dah soh balik pun.

tapi ok gaks dok umah hari ni. dapat la setelkan laundry since skrg ni musim ujan. ;)

Sib baik jugak Danish dah x demam hari ni. kalo tak lagi haru.