Pages

23 December 2009

Jalan-jalan di Melaka - Day 1

Perancangan bercuti di Melaka berjaya juga Akhirnya. Walaupun pelbagai rintangan yang dihadapi, namun kami redho. Dol redho....

Bertolak dari BSP, konvoi 3 kereta (Aku, Kaklong, A.Ngah). Kesesakan jalan raya menambah rencah serta keterujaan kami ke Melaka. Turut disertai hujan lebat dan kilat sabung menyabung. Ok, bab kilat tu aku tipu.

Jem bukan sahaja di highway, malahan juga di Bandar Melaka. Tengokla tu, dah le jalan sehala. Tak dapat nak pusing ke mana-mana. Follow aje la traffic jammed tu. Dengan perut yang lapar.. hujan pulak kat luar.. isk..isk. Sadis betul.


Apa yang boleh di lakukan jika anda terperangkap dalam kesesakan jalanraya?? Tiru aksi Danish kat atas tu kalo korang berani. Nescaya abg polis trafik berfikir 2x untuk menahan korang. Aksi regangan otot di atas hanya boleh dilakukan oleh mereka yang pakar dan terlatih sahaja. Harap maklum.



Target mahu ke Taman Buaya dulu. Alhamdulillah, tercapai akhirnya. Tapi hanya setakat di depan pintu masuk sahaja. Kerana tempat letak kereta semuanya penuh. Dapat ambik gambar sign-board pun jadilah.. boleh masuk blog. Misi=G.A.G.A.L.


Walaubagaimanapun, Abg D berjaya bergambar bersama SAPI milik Rajoo (Geng The Movie). Sapiiiiiiiiiiiiiii...!! Go!! Bangga sebentar Abg D kerana berjaya bergambar dengan selebriti.. hehehe



Sebelah malam pulak, secara tidak sengaja kitorang ter-singgah di Melaka River Pirate Park. Ada mainan kapal hayun2 dan menatang bulat pusing2 seperti Eye On Melaka tu. Yg ni Mini punya la..



Pernah dulu aku tanya Nadhirah, dah besar nak jadi apa? Dia kata nak jadi Veterinar. Bagus.. Aku tanya Danial pulak, dah besar nak jadi apa? Danial kata nak jadi "Lanun".. Adeh, terkujat aku. Oleh itu, aku memperkenalkan kepada beliau bagaimana rupa lanun sebenarnya. Lebih kurang gambar kat atas tu.. harap2 beliau paham..



Apa ke nama benda ni ehh??
Aku terpaksa naik sebab budak2 bertiga tu nak naik. Ish.. tak suka betul..



Pemandangan dari atas. Sumpah aku gayat. Sila lah korang gelakkan aku. Tak kisah punya. Aku siap menangis bila husband goyang2kan benda tu.. sumpah tak tipu. Scarry siot.


Cecepat cover gayat bile nak ambil gambar. Vont*t aku berada di kordinat yang sama daripada mula duduk sehinggalah turun, tanpa berganjak walau seinci. Gayat punye pasal. Yer, gelaklah lagi. Aku tahu korang sedang tersenyum simpul sekarang ni.


Budak 2 orang ni pun bersekongkol dengan Daddy diorang, menakutkan aku ketika berada di udara. Cis..cis..cis.


Kaklong sekeluarga. Rupanya Kaklong pun gayat jugak..
Aku rasa turun temurun dari Abah ler. Sebab abah langsung taknak naik..
hahahahha...

Isk.. bile le nak dapat DSLR ni??
Mesti gambar lagi cun melecun melatop kebabom punyer..


Okey, nantikan hari ke-2 di Melaka.

No comments: