Pages

17 July 2011

Lepas rindu

Live update daripada Selayang. Lepas juga rindu pada abah dan yang lain². Now lepak atas buaian di beranda... ditemani angin sepoi² bahasa. Terbaeekkk lah.

Menu malam semalam: kari kepala ikan (jenahak), ikan pari bakar & air asam resipi arwah emak, sayur campur... makan bersempit-sempit di meja persidangan PBB di dapor. Sambil bercerita kisah² sengal masa lalu dan kini. Hehe. Priceless!

Malamnya, bereksperimen dengan steamer Trio dari Chef Asma. Maka terhasillah talam ubi. Borak punya borak sambil sesekali ketawa mengilai, hampir pukul 5 pagi baru tido.

Pagi ni, sarapan nasi lemak sambal sotong. Terima kasih kepada iron cheff, sape lagi kalo bukan org BCH. Hopefully saat indah mengumpul lemak dan kalori seperti ini akan berulang di masa akan datang.

Semoga abah akan terus sihat, di lindungi Allah selalu dan di panjangkan umur. Bila berkumpul beramai-ramai begini, pasti tidak boleh lari dari bercerita kenangan silam dengan arwah emak. Doa kami sentiasa mengiringi emak di sana. Semoga Allah mencucuri rahmat le atas rohmu, bonda. Al-fatihah.
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 comments:

KaMi said...

rindu juga nak menyelit di sana.. hehehe... kenangan yang tetap akan ada dalam ingatan selagi nyawa tidak bercerai dengan badan...

Mami-Sue said...

thanks wa. dah katanya BFF, harus lah begitu. :)