Pages

08 July 2011

Kisah di 7 Eleven

Tadi bawak anak² beriadah di taman. Penat berlari sana sini, semua mintak slurpee. Ok, jom ke 7 eleven.

Dari dalam kereta lagi aku dah pesan, "slurpee aje tau...!". "Okeh mummy!". Selesai mengisi slurpee ke dalam cawan, beraturla nak bayar. Depan aku ada sorang makcik, umur around 50an.

Tiba² Danial berlari ke rak dan ambil sebungkus keropok jajan. Hish, dah agak dah. Budak ni selalu je langgar pantang. Aku kata tak bole, sbb aku cuma bawak 10 hinggit je... malas nak ambik wallet dalam kereta. Danial buat muka seposen, mintak belikan jugak. Aku malas nak layan, sebab terlalu kerap sgt Danial mkn jajan. Semalam dah mkn mami monster, dalam lemari pun ada lg satu bundle jajan (beli kat kedai borong)...

Tiba² makcik depan aku tu kuar duit, nak bayarkan jajan Danial. Aku tolak, dia nakkkk jugak bagi. Air muka dia mcm marah. Yela, mungkin dia igt aku zalim dan kedeks taknak belikan Danial jajan. Padahal....

Untuk mengelakkan hal ini berlarutan, aku biarjela makcik tu bayar. Sukatikola makcik oi.. budak cashier tu ketawa je tengok kitorang.

U drop my waterface la makcik.... tak nak kawan makcik. Danial, lepas ni takleh ikut Mummy pegi kedai lagi. Uwaaaa... (bukan Danial yg nangis, tapi mak dia... sbb dah termalu secara tak sengaja).

Hahaha. Mari ketawakan diri sendiri.
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

budak2 ne mmg kena control sikit makan jajan2 nekan??

Sue said...

Sangatla kan? Kalau bole satu kedai tu diorang nak borong. Pastu makan macam makan nasi. Adoi...