Pages

16 October 2012

Live update: Perodua Service BBB


Kuda hitam sedang diservis. Belum pun cukup 10,000km.. baru 8000. Tapi oleh kerana hubby dah komplen bunyi enjin dah kasar, maka saya yg menurut perintah. Malam nanti i bagi u bill ye bang? Esok jgn lupa transfer kat maybank i balik. Kalau transfer mlm ni laaaagi bagus.. i lap u very strong.  ;)

Gambar kat atas tu adalah meter motor kitorang. Jgn tak tahu, kita ada motor tau.. suzuki ego. Skuter da. Tapi untungnya motor tu, sbb saya tak pandai bwk. Silalah gelakkan saya. Saya anak abah, sbb abah pun tak pandai bwk motor. Comel kan abah saya?

Jarak perjalanan motor tu paling jauh adalah dari kedai balik ke umah. (masa beli le tu). Lepas dari tu, motor tu hanya guna pegi pasar malam/ramadhan, pegi kedai, pegi surau dan pegi sekolah. Rasanya motor tu cuma bergerak dalam lingkungan radius 5km dari rumah. 

Kalau nampak mileage motor tu cuma 368km, untuk tempoh 1 tahun 3 bulan. Belum pernah servis pun. Isi minyak pun baru berapa kali, ntah2 tak sampai 10 kali pun.   

Untung ko motor. Kalau tak dah lama cecah 1000km aku bwk pegi selayang. Heh, berani ke? Angan2 je la..

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

KaMi said...

try le rempit beb... macam kita zman muda remaja dulo-dulo....

Mami-Sue said...

aku?
aku?
aku?
aku rempit?
hahahahahahaha....
tak susuwai kot. aku kan ayu, lemah lembut pijak semut tak mati. :P