Pages

14 September 2012

Turun ke naik?

 

Mula menjejakkan kaki ke sini bulan Februari dulu. Bersambung ke bulan March. Lepas tu stop sekejap bila cuti sekolah. (Dah tu, takkan nak angkut batalion ke-14 ni ha, boleh jahanam peralatan dalam gym tu. )

 

Habis cuti sekolah, pulun puasa ganti. 6 hari aje pun. Tapi macam kan nak puasa straight 2 bulan sampai tak sempat nak ke gym. Huii, bila dah stop tu, nak mulakan balik memang seksa jiwa raga.

 

Alhamdulillah, berbekalkan semangat yang berbaki… kali ni kita jejakkan kaki semula. Punyelah lama bercuti.

 

Yang bestnya gym ni, tak ramai orang. Aku pergi waktu pagi. Around 9.30am gitu. Paling ramai saing aku cuma 3 orang. Kadang2 aku sorang je. Best kan, nak tunggang terbalik dalam tu pun tak kesah. Kalau tersilap guna apa2 equipment, takde la malu sangat. Mak ni orang kampong, manalah reti sangat nak guna bendalah dalam tu.

 

 

2012-09-14 10.41.36

treadmill ngan beskal je yg aku kenal. yang satu lagi tu ntah ape namanya. tapi aku blasah je guna.

 

 

2012-09-14 10.41.48

treadmill yang ada towel putih tu port aku. boleh la buat kuarkan peluh. ntah betul ke tak konsep aku ni, entah la. since takde instructor. apepun, kena buat streching dulu ye adek2. kang terkejut pulak urat saraf ko semua tu.

 

2012-09-14 10.43.56

127 cal… punye susah nak burn, 20 min berlari2 anak ayam atas treadmill… . tapi makan 600 cal, tak sampai seminit setel. camno? ahahaha…

 

so, turun ke naik?

ke statik?

 

tu jatuh no 2. yang penting rasa sihat dapat keluarkan peluh, dan ada stamina sket. naik tangga takde la semput lagi.. =)

No comments: