Pages

04 October 2010

Penantian-ku Berbaloi juga…

orkid

Dah lama sebenarnya beli pokok orkid ni. Dah setahun rasanya. Beli kat Taman Warisan Pertanian, Putrajaya sewaktu aku masih lagi bergelar penjawat awam. Sekarang bergelar orang awam..

Masa beli, memang tengah berbunga. Tapi bila habis je bunga tu gugur, terus tak keluar bunga sehinggalah hari ni. Yeayyyy.. seronoknya. Lepas ni nak buat spotcek pokok yang lain pulak. Mana tahu ada bunga tapi terselit kat celah2 daun, tak perasan. 

Eh, sebut pasal pokok ni teringat kisah semalam. Sampai dari Muar dah malam. Kebiasaannya  sebelum masuk rumah,aku dan WGS akan ambil angin kat luar dulu sambil membelai pokok2 hiasan kitorang. Eceh, macam bagus je. hehe. Tiba2 aku ternampak benda kaler coklat seakan siput ba-bi kat atas daun helicornia.

Setelah di amati betul-betul, rupanya bukan siput, tapi seekor burung. Jarak muka aku dengan muka burung tu lebih kurang sejengkal je. Tapi burung tu tak perasan… seronok nya.. Mungkin penglihatan burung tu waktu malam tak berapa bagus. Aku pun cepat2 bgtau kat WGS, dia pun nampak. Tapi ntah ape hal, WGS pegi pegang pulak burung tu. Apelagi.. member pun terbang le.

Cisss… kalo tak dapat gak snap pic burung tido kat laman umah kitorang. WGS ni kaco daun betul lah… hish.

:P

3 comments:

Kak Mahh said...

cantiklah bunga ni...bagi akak boleh,letak kat blog akak

Sue said...

boleh, ambikla. FOC. hehe

Kak Mahh said...

Akak dah ambil gambar Orkid kat LIM GOH TONG...(pusaranya)